søndag 16. mai 2010

Familiens lille nye medlem.










Da har jeg fått lastet opp noen bilder av vår lille nye venn <3 .. Quiz : Cezkals Quality Miss Adorable Quiz.. Vår nye fôr tispe.. Datter av Freezbie og Sheriff.. Født lørdag 20 februar, og jeg var med under snittet.. Kullet besto av 2 hvite gutter og 1 party color tispen Quiz =)  .. Fødselen startet tidelig på morgenen, og Cecilie ringte meg sånn i syv tiden.. Da var Freezbie i gang.. Jeg dusjet og satte meg i bilen : på det man kan kalle vinterens VÆRSTE snø kaos dag!!..  Brukte 4,5 time , mot normalt 3,15..Var i Feiring litt før ni ( butikken åpner kl ni, og jeg måtte vente før jeg kom inn).. Mens jeg ventet fikk jeg melding av Cecilie, den første valpen var født.. Men dessverre død =( .. Den sto fast i åpningen for lenge, og Cecilie sønder knust måtte bare gi opp kampen med å få den ut..Freezbie fødte den, men det tok for lang tid..Og selv etter Cecilies forsøk på å få den "igang", dessverre intet liv.. Den lå opp ned og med hode først..Og veide 135 gram.. Utover dagen var det litt på og av for Freez.. Men ingen stor pådriv.. Så det endte med reisa til Dyrlegen, og keiser snitt..  Kl halv åtte på kvelden ser Quiz og Q-Tips (Bolt) "dagens" lys : 135 og 137 gram "store" .. 

Quiz kom til oss forrige helg.. Så en uke er gått og vi begynner å kjenne hverandre litt nu.. Quiz er ei utrolig fyrverkeri : ADHD...^^;).. lol.. Kjempe positv, glad og "varm".. Koser seg fortsatt med litt mamma pupp.. Så ja hun kan være rolig ei lita stund om gangen.. Går veldig greit i flokken.. Og Cha kan oxo ligge å kose med Quiz.. Så dette går over alle forventninger!!

Når jeg hentet Quiz, hentet jeg oxo hjem Freezbie.. Så nu er vi komplette =).. Freezbie blir min =).. Fôr avtalen er fullbyrda, og pensjonist livet på toten: Here we come.


Annie Me.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar